[Re:] Baldur's Gate: Enhanced Edition Teszt - Mobilarena Hozzászólások: Paraffinolaj Mire Jó, Paraffin Olaj Mire Jó

Sunday, 04-Aug-24 02:46:10 UTC

Oké, ebből sok az eredeti játékot fejlesztő BioWare érdeme, de akkor is tény, hogy itt van a Baldur's Gate II, itt van újra, és ha nem is annyira szép, de jó, mint mindig, énnekem. Még van mit mesélnünk neked, minden érdekességet megtalálsz itt!

Amit az Enhanced Edition kínál, tényleg nem csak üres ígéret. Gond nélkül elindul Windows 7-en és Windows 8-on is, nem kell konfigurációs fájlok és regisztrációs adatbázisok mélyén kutatni, a képarány igazodik a széles képernyős monitorokhoz, a többmagos processzorok kezelése sem okoz neki problémát. Csakhogy ezek mindegyike relatíve könnyen, egy pici utánjárással szinte nehézség nélkül rakható bele az 1998-as változatba is, vagy a tíz dollárral olcsóbban mért GOG-os kiadásba, és ott még csak a lemezcserélgetéssel sem kell bajlódni. Mert ahogy mindig, most is igaz az az állítás, hogy a rajongók fejezték be, és bővítették ki a játékot, ráadásul teljesen ingyen. Magyarán: az Enhanced Edition gyakorlatilag egésze megkaparintható pénzköltés nélkül, ha birtokában vagy az eredeti dobozos kiadásnak. Miért érdemes akkor beruházni az Enhanced Editionre? Mert az ember szereti a kényelmet. A modok telepítése nem mindenki számára kézenfekvő, általában sok fájlról, eltérő verziókról, nehézkes konfigurációról beszélhetünk minden egyes ilyen partizánakció során.

Egy dolog van, ami zavaró lehet: harcok után, amikor szednénk össze az elhullajtott zsákmányt, néha nehéz észrevenni őket, ha a földön hevernek. A különféle használható objektumokat sem mindig könnyű megtalálnunk, érdemes a fényerőt kicsit feltekerni (A képek is elég sötétek lettek, pedig utólag még fel is javítottam őket). Most pedig térjünk rá a gyakorlati dolgokra, vagyis hogy miképpen kell harcolnunk, varázsolnunk, csapdát keresnünk, ládákat és ajtókat kinyitnunk, tájékozódnunk, vagyis egy amolyan túlélési útmutatóféle következik. Mindent természetesen nem tudok leírni, mert ahhoz háromszáz oldal sem lenne elég, mindenesetre megpróbálom röviden ismertetni a fontosabb cselekedetek lefolyásának menetét. A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Gothmog aktív tag Vicces, ugyanis pl. az NWN1 grafikája szerintem pont hogy kevésbé időtálló, mint a BG1-é. A 2D-s, "kézzel rajzolt" hátterek a mai napig szépek, sőt, ez az a stílus, ami igazán időtálló tud lenni. A figurák, a felbontás megnövekedésével (nemhivatalos moddal vagy a cikkben említett verzióval tetszőlegesen állítható a felbontás) párhuzamosan valóban elég aprók tudnak lenni, de azért erősen költői túlzás volt, amit írtál (hogy pl. még a fától sem lehet megkülönböztetni őket). Ha például itt nem látod, hogy ki kicsoda, melyik a fa, melyik a szörny, melyik a varázsló, melyik a félszerzet, akkor halál komolyan mondom, hogy menj el a szemészetre, mert valami gond lesz ott.. Továbbá a "bugtengert" sem értem. Gyakorlatilag anno patch nélkül is tökéletesen játszható volt, és nem emlékszem pontosan, de mintha egyetlen patch jött volna ki, ami javított egy-két dolgot. Én mindenesetre annyit tudok mondani személyes tapasztalatként, hogy kb 6-7 alkalommal vittem végig a BG1-et TuTu és egyéb modok nélkül (később, amikor lett konverzió, akkor persze TuTu-zva is még néhányszor ezen felül) és soha, egyetlen játékot zavaró bugot sem találtam (maximum annyit, hogy a varázslók néha sebződés ellenére is be tudták fejezni a varázslataikat).

Most pedig térjünk rá a játék ismertetésére. Igazság szerint nem tudom, hogy egy 15 éves játék esetén mennyire kell vigyáznom a spoilerekkel, mindazonáltal annyit megígérhetek, a történetről igyekszem minél kevesebbet írni, ehelyett inkább azok számára adok információkat, akik még nem nagyon játszottak izometrikus nézetet használó, valódi szerepjátékkal. Persze aki már hozzám hasonlóan sok RPG-t próbált, az unalmasnak találhatja az itt leírtakat, de akiket érdekli, mi hogyan működik a programban, azok nyugodtan olvassanak tovább. A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Ennek ellenére az összhatás számomra mégis pozitív, hiszen az alapjátékhoz képest azért csak előrefelé változott minden, és persze a technológiai háttér mellett a tartalom is gazdagodott. Inkább ma egy jobb moll, mint tegnap egy bal dúr Egyrészt ugyebár az alapjáték, tehát a Shadows of Amn mellett megkapjuk a Throne of Bhaal kiegészítőt, valamint az előző Enhanced Editionben megkezdett Black Pits folytatását is. Emellett az újonnan megismert Neera, Dorn és Rasaad mellett egy Hexxat nevű extrafriss karakter is megjelenik, mind a négyük kiterjedt történetszállal szerepel az alapjátékban és a kiegészítőben egyaránt. Az újdonságok azonban mit sem érnének a zseniális alapjáték nélkül, amit már az eredeti változatban is áthatott a BioWare tökéletes mesélő és sztorigombolyító tudománya. Csilliárdnyi karakter és történetszál szövi át a játékot, épp ezért vállalható szintű angoltudás nélkül ne is nagyon próbálkozzon senki (hacsak valami jótét lélek nem úszik rá gyorsan egy színvonalas magyarításra, de a szövegek mennyisége miatt ez gigászi munka lehet).

Mindig legyünk felkészültek a lehető legtöbb eshetőségre, legyen nálunk gyógyital, ellenméreg, kővé változtató varázst feloldó-, valamint vész esetére egy feltámasztótekercs is. Persze ha egy karakter meghal, azt a templomban fel tudjuk éleszteni, de felszerelése ilyenkor ottmarad, ahol meghalt és nem mindig tudjuk maradék embereinkkel elcipelni azokat a legközelebbi városba. Amennyiben van íjász a csapatban, vagy olyan karakter, aki parittyával képes távolról sorozni az ellenfeleket, akkor mindig figyeljünk oda rá, hogy legyen megfelelő lőszerutánpótlása. Sok ellenfélnél találhatunk nyilakat és köveket, ezeket érdemes felszedni. De ha kifogy a lőszer, akkor se legyen veszve minden, készítsünk be másodlagos fegyvernek valamit, amit tud használni, hogy addig se kelljen mereven állnia a karakternek egy helyben, azt ismételgetve, hogy nincs lőszer. Még a varázslók is képesek botokkal csapkodni, ha elfogytak memorizált spelljeik, íjászaink kezébe pedig addig tehetünk tőrt vagy rövidebb kardot, ezeket a legtöbb kaszt képes használni.

Jótékony hatása enyhíti az ízületi merevséget, a krónikus fájdalmat, elősegíti a gyógyulást és nem utolsó sorban puhává és bársonyossá varázsolja a kéz bőrét. Hozzászólások

Mire Jó A Paraffinolaj 2

Glicerines beöntés vagy kamillás beöntés a leggyakoribb, ezek felváltva is alkalmazhatóak. A glicerines végbélkúp gyári csomagban is kapható, felnőtteknek.

A neve utal az alkánok általános tulajdonságára, hogy nem polárosak, és más molekulákkal nagyon nehezen lépnek reakcióba. Paraffin viasz [ szerkesztés] A paraffin viasz (köznapi nevén paraffin) tiszta formában fehér, szagtalan, viaszos tapintású, szilárd anyagot alkot. Olvadáspontja a benne található molekulák átlagos hosszától függően 47–64 °C, sűrűsége 0, 9 g/cm³. [2] Vízben nem oldékony, de szerves oldószerekben ( éterben, benzolban, és néhány észterben) könnyen oldható. Paraffinolaj Mire Jó. A legtöbb vegyülettel nem lép reakcióba, viszont könnyen éghető anyag. A tiszta paraffin kiváló elektromos szigetelő anyag. Fajlagos ellenállása – ohm méter. [3] Ez szinte minden ismert anyagnál jobb, csak néhány műanyag esetén tapasztalható ennél magasabb érték (például a teflon és a PET ( polietilén-tereftalát). Egy másik lényeges tulajdonsága, hogy kiváló neutron -moderátor. 1932 -ben James Chadwick is paraffint használt kísérletei során, amikor azonosította a neutront. [4] [5] A paraffin viasz nagyon jó hőtároló képességekkel rendelkezik: fajlagos hőkapacitása 2, 14–2.