Divinity Original Sin 2 Teszt: Tüntetés Hősök Tere

Wednesday, 24-Jul-24 08:30:57 UTC

A Larian Studios mesterien csűri-csavarja az eseményeket már a legelső perctől kezdve, még a zsáner sokat látott veteránjai is úgy fognak pislogni egy-két fordulat láttán, mint törpe a hórihorgas elfre. Amikor már éppen úgy éreznénk, hogy sablonföldre lépett az írógárda, betoppan egy váratlan esemény, és olyan nyaklevest oszt ki, hogy a következő sarkon egy nem mindennapi figura adja a másikat. Való igaz, Rivellonra nem húzható rá az unalomig koptatott "élő-lélegző" jelző, élővilágának tagjai a nekik kijelölt korlátozott feladatokat ismételgetik, viszont minden méterén vár a felfedezőre egy különleges helyszín, egy elcsenésre váró tárgy, egy leszólítandó személy, egy újabb nagy kaland. Ahhoz azonban, hogy átadjuk magunkat az út hívogató szavának, előbb bajnokot kell választanunk. Légió a nevünk, mert sokan vagyunk Az univerzum megmentőjévé avanzsáló parasztlegény már a múlté, ezúttal a névlegesített, komoly háttérrel rendelkező szereplők egyikére bökhetünk rá a játékot elindító karakterkreálás során - ahogy azt az Original Sinben is tettük.

  1. Index - Belföld - Hatalmas rendőri készültség a Hősök terén, tüntettek a tömeges üzletnyitásért
  2. Mix Online - Tüntetés a Hősök terén - Nyomtatható változat

Vizuális téren kisebb a fejlődés mint az újrakiadás többi részén, azonban a látvány így is megfelelő, a stílus és a színskála stimmelnek. Újdonság a 360 fokban forgatható kamera, a DirectX 11 támogatása és néhány újradolgozott animáció. A soundtrackre nincs panasz, a sima kiadás idegesítő NPC szinkronjait pedig (ahogyan említettem) lecserélték. Mit kapunk tehát a Divinity: Original Sin új kiadásával? Egy alapból kiváló hardcore szerepjáték frissített változatát immáron több platformon, amelyet osztott képernyőn is játszhatunk (és ez nem kizárólag a konzolos pajtások kiváltsága), emellett pedig az egyik legtartalmasabb újrakiadást, amit mostanában kaptunk (ha korábban rendelkeztünk PC-n az eredetivel, bérmentve felbukkan majd az EE a könyvtárunkban). Bátran ajánlom azoknak, akiknek van affinitásuk a kicsit taktikusabb-lassabb, klasszikus RPG-khez, mert az alapanyag polírján túl a konzolos port is iszonyat jó lett. A Divinity: Original Sin 2 a Kickstarter-célokon úgy laza másfél millió dollárral teljesített túl, így a folytatás is sínen van.

A fizikaórákon tanultakat előszeretettel próbálgathatjuk az ellenfeleken (ezt speciel ők kevésbé élvezik majd, mint mi), vagyis szabadon házasíthatjuk a vizet, az elektromosságot, a tüzet, a mérgeket, a gőzöket, a vért, mindent. Arzenálunk bővítésére szolgál a skill crafting névre keresztelt funkció is, amivel a birtokunkba került mágikus könyveket boronálhatjuk össze egy még erősebb változattá. Így teremthetünk többek között vérből vihart (Blood Storm), tehetjük elektromossá a bőrünket (Jellyfish Skin), és szívhatunk el életet a kisugárzásunkkal (Vampiric Hunger Aura). Ha ezt a látványos szisztémát kombináljuk a körökre osztott stílussal, a harcrendszer sajátosságaival (például a szintkülönbségek és a fedezékek kiaknázásával) és felszerelésünk rúnákkal súlyosbított mikromenedzsmentjével, piszkosul szórakoztató összecsapásokat kapunk eredményül. Már ha nem a legkeményebb nehézségi szintet preferáltuk, abban az esetben ugyanis elő kell kaparni a koponyánk legaljáról minden csepp gógyit, és profi stratégaként megfontolni a legapróbb lépést is.

Persze ehhez az az alapfelállás is szükségeltetik, hogy kapásból két szereplővel vágunk neki a kalandnak. Egyikük sem NPC vagy akár bólogató csapattag, mivel mindkettőt mi irányítjuk egyjátékos módban a párbeszédek során, ráadásul önálló résztvevőként. Elsőre furcsának tűnhet, de ez azt jelenti, hogy kvázi vitatkozhatunk magunkkal egy-egy szituáció megoldása közben, és egy minijáték dönt majd, kinek az akarata érvényesül. Multiplayerben ez nem annyira izgalmas, egyéb esetben pedig ez egy egészen asztali szerepjátékokra hajazó megoldás, amit személy szerint zseniálisnak tartok, de ha valakinek teher, beállíthat viselkedési sablont is. A meghozott döntések befolyásolják az adott karakterünket különböző tengelyeken (pragmatikus-romantikus, vezér-követő és hasonlók), mely a személyiségük egy-egy aspektusát reprezentálják. Hőseink egyébként egy olyan rend tagjai, akik a mágia sötét oldala által korrupttá vált varázshasználókra vadásznak - gyakorlatilag nyomozók. Így egy gyilkossági ügy felgöngyölítése szólítja őket Cyseal orkok által ostromolt városába, ám más rejtélyekbe is hamar beleütközünk majd.

Ha valaki ezzel a műfajjal szeretne kikapcsolódni vagy megismerkedni, az ne is keressen tovább: megérkezett. Még van mit mesélnünk neked, minden érdekességet megtalálsz itt!

Az Original Sin tehát meglehetősen mély, illetve komplex, nem egy gyors anyag... gyakorlatilag teljes odaadást igényel, egy jó 70-100 óra bizonyosan van benne, újrajátszást nem számolva. Tipikusan az a cím, ami mellett nem nagyon fogunk tudni mással játszani, így felmerül a kérdés, hogy mennyire sikerült átültetni egy ilyen hardcore alkotást konzolokra, ahol ritkább az ilyesmi. Nos, a válasz szerencsére megnyugtató. Az irányítás például közel hibátlan, leszámítva talán az inventoryban való navigálást, és lássuk be, nagy előny, hogy a küzdelmek nem valósidejűek. Az átállásom számítógépről a kontrollerre zökkenőmentes volt, a tutorial is igényes. Az Enhanced Editionben így már triviális volt, hogy az osztottképernyős co-op is megjelenjen, ami nem csak konzolokon, hanem (ellentétben más játékokkal) PC-n is elérhető, amennyiben két kontrollerrel rendelkezünk. A nehézségi szint is úgy lett belőve, hogy a játék minél szélesebb közönséghez eljusson, így a harci nehézségeket csökkentő explorer módban bárki megismerheti a sztorit, de kapunk egymentéses-egyhalálos taktikus fokozatot is.

Hősök tere

Index - Belföld - Hatalmas Rendőri Készültség A Hősök Terén, Tüntettek A Tömeges Üzletnyitásért

Farkas Norbert / A naggyűléshez több szakszervezet is csatlakozott, többek között a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete. Balogh Zoltán, a szakdolgozói kamara elnöke szólalt fel elsőként, miután a tömeg az összefogás szóra elengedte a fehér lufikat. Az elnök azt mondta, a márciusban életbe lépett törvény miatt akkor nem tudtak tüntetni, mert a járvány miatt a betegek mellett volt a helyük. Pedig már akkor össze kellett volna gyűlnünk – mondta Balogh Zoltán, aki szerint a szabályozás súlyos ellentmondásokat, hiányosságokat és méltánytalanságokat tartalmaz, így jogos az elfáradt szakdolgozók elégedetlensége. Mix Online - Tüntetés a Hősök terén - Nyomtatható változat. Hangsúlyozta, közel 3 ezer szakdolgozó nem írta alá márciusban az új szerződést. "Ez hatalmas veszteség az egészségügynek és a betegeknek" – mondta Balogh Zoltán, kiemelve: sokan kényszerből írták alá szerződésüket. Farkas Norbert / A demonstrációra meghívták Pintér Sándor belügy- és Kásler Miklós emberi erőforrás minisztert is. Egyikőjük sem jelent meg, de mindketten levelet küldtek, amelyet felolvastak a demonstrálóknak.

Mix Online - Tüntetés A Hősök Terén - Nyomtatható Változat

Tüntetést szervezett vasárnap délelőttre Gődény György vírustagadó gyógyszerész a Hősök terére. A "Vegyük vissza az életünket! " címmel tartott megmozduláson a napról-napra romló járványügyi adatok ellenére körülbelül ezer ember vett részt, többségük nem viselt maszkot. Ivándi-Szabó Balázs / Az eseményen, a korábban már rémhírterjesztés miatt gyanúsítottként kihallgatott Gődény bejelentette, hogy levelet visz a Miniszterelnökségre, amire 8 napon belül választ vár. A maszkviselést ellenző gyógyszerész azzal hirdette meg a demonstrációt, hogy Nem akarod, hogy kényszerítéssel vagy erőszakkal oltásokat kapj? Mozdulj meg! Nem szeretnéd egészségtelen szájmaszkokban tölteni az életed? Tépd le és gyere! Tüntetés hősök tere. Galéria Körülbelül ezren tüntettek Gődény György hívására a Hősök terén Az eseményen jelentős rendőri jelenlét volt, a résztvevők igazoltatása hamar megkezdődött. Gődény Györgyöt az esemény szervezése és a maszkviselési szabályok megsértése miatt igazoltatták. A férfi a rendőrség megjelenése után bejelentette, hogy véget ért a rendezvény, és arra kérte a megjelenteket, hogy menjenek haza.

Mint ismert, Márton Anita nem jutott be a súlylökés tokiói olimpiai fináléjába. A pénteki megméretést követően tudósítónk kérdezte. Márton Anita már előretekint mai szereplését követően (Fotó: Tumbász Hédi) – Milyennek érezte a versenyét belülről? – Jól volt újra ilyen közegben versenyezni. Tizennyolc métert szerettem volna lökni, nem olyan sokkal maradtam el tőle, de igazán nem találtam bele egy dobásba sem. Egyébként az edzéseken is hasonló eredményeket löktem. Az edzőmmel úgy számoltunk, hogy tizennyolc méter körüli eredménnyel be lehet jutni a döntőbe, hatvan centit tévedtem. Ez is azt mutatja, milyen erős mezőny jött össze. Index - Belföld - Hatalmas rendőri készültség a Hősök terén, tüntettek a tömeges üzletnyitásért. Ha azt nézzük, Rióhoz képest nyolcvan centivel nagyobb volt selejtezős szint. – Ahhoz túl rövid volt a felkészülése, hogy erre a szintre újra eljusson? – Igen, de ezt előzetesen is tudtuk. Holnap lesz hat hónapos a kislányom, Luca, így nem sok idő állt a rendelkezésemre, ráadásul áprilisban volt egy térdműtétem is. Úgy gondolom, mindent megtettem a lehető legjobb szereplés érdekében.