Százötven éve, 1871. augusztus 27-én született Theodore Dreiser amerikai naturalista író, az Amerikai tragédia című regény szerzője. Az indianai Terre Haute-ban született igen népes családban. Német származású, szigorúan katolikus apja városról városra vándorolva keresett munkát, hogy t& … Ugras az eredeti oldalra Az eredeti oldal itt található: Powered by WPeMatico
Fordítók: Déri György, Raáb György, Korponay Béla Borító tervezők: Bukovácz Ottó Kiadó: Gondolat Kiadás éve: 1966 Kiadás helye: Budapest Nyomda: Alföldi Nyomda Kötés típusa: félvászon, kiadói papírborítóban Terjedelem: 325 oldal Nyelv: magyar Méret: Szélesség: 13. 00cm, Magasság: 19. 00cm Súly: 0.
Helen színésznői ambíciói miatt ugyanebben az évben Los Angelesbe költöztek, ahol Dreiser filmforgatókönyvek írásával próbált pénzt keresni, és megkezdődött egy huszonöt évig tartó viharos kapcsolat, mely túlélte a veszekedéseket, az elidegenedés periódusait, sőt még Dreiser romantikus kicsapongásait is. 1918-ban adták ki első novelláskötetét, 1927-ben a másodikat. Ezeken kívül megjelent két verseskötete is. Az első anyagi és igazi kritikai sikert az Amerikai tragédia hozta meg számára. 1906-ban egy Chester Gillette nevű férfi megölte Grace Brown nevű szeretőjét – ezt a valóban megtörtént gyilkosságot használta fel Dreiser az Amerikai tragédiában, amely 1925-ben jelent meg. A regényt két alkalommal is filmre vitték: 1931-ben és 1951-ben. (Először Eizenstein akarta filmre vinni, de nem tudott megegyezni a Paramount filmvállalattal. Amerikai iro theodore nott. ) Ez volt Dreiser egyetlen igazán nagy könyvsikere. 1926-1927-ben európai körutazást tett. Szovjetunóbeli útjáról Így látja Dreiser Oroszországot című művében számolt be 1928-ban.
Ajánlja ismerőseinek is! Az Amerikai tragédia, a Carrie, drágám, az Omló bástya világhírű írója ezzel az önéletrajzi kötetével kulcsot ad kezünkbe önmagához és szépirodalmi műveihez. Theodore Dreiser: Író lettem Amerikában (Gondolat Kiadó, 1966) - antikvarium.hu. Szinte valamennyi hősével találkozunk e könyv lapjain, csak természetesen másképpen hívják őket, hiszen itt a valóságos élet figurái, Dreiser népes családjának tagjai, jóbarátai, ismerősei - az amerikai tömegek, az elnyomott "underdog" az "alattvaló kutya" jellegzetes képviselői. S a Dreiser irodalmi poggyászában legdöntőbb "outsider"-élmény, azaz a kirekesztettek, az alulról fölfelé törekvők sóvárgása az amerikai életben mindent jelentő pénz és siker után, még nagyobb hangsúlyt, még fontosabb szerepet kap önéletírásainak fényében. Életének minden mozzanatát, fordulatát, az ő személyes vágyait sorra föllelhetjük regényeiben, s fordítva: e kötet valamennyi szereplőjét meghitt ismerősként üdvözöljük, ha elolvastuk regényeit. Ezek az állandó felismerések és megfelelések adják meg a kötet sajátos zamatát és teszik számunkra maradandó élménnyé Dreiser visszaemlékezéseit.