Nina a szokásai rabja, az ismétlődő, klausztrofób helyszíneké: a metróé, a plüssállatokkal bélelt hálószobáé, a hipnotikus vágyakozással és izzadtságszaggal töltött próbateremé, a szűk folyosóké. És persze anyja csendes zsarnokságáé – előle menekül, középszerűsége, házi-hétköznapi művészieskedése, kisajátító érzelmi zsarolásai alól próbál szabadulni. Közben alteregójával, a szabados, szexuálisan delejező és agresszív Lilyvel verseng a szerepért, a Hattyúkirálynőért. Nina szexualitása is bimbózik, az önző és kissé sekélyes, ám zseniális rendező, Thomashoz vonzódik (akinek kétségei vannak afelől, hogy Nina képes lesz-e eljátszani a fekete hattyút, ezért lökdösi őt az önfeladás irányába), csodálata viszont meginog a lecsúszó, megöregedő, elporladó (- s emmi vagyok -) Beth irányába. A hattyú halála. Mégis: a történet néhol bizsergetően ismerős, a fordulatok kellően kitalálhatók, az alakítások elvártan nagyszerűek. Mint nemrég Polanski a Szellemíró ban, úgy Aronofsky is a Fekete hattyú ban a 60-70-es évek pszichológiai szellemiségét idézi meg, pont Polanskiét (Iszonyat, Rosemary gyermeke, A bérlő) és a kisszámú balett-filmét (A vörös cipellők, The Turning Point).
Közélet, napról napra - Respublika Éljen a Köztársaság! Ez a súlyos kijelentés az ellenzéki képviselő szerint nem egy egyszerű kampányállítás Hanem az úgynevezett európai szemeszterhez kötődik. A hattyú halal.com. Ennek keretében minden évben ilyenkor, március-áprilisban az európai uniós tagországok kormányainak be kell nyújtaniuk a következő félévre vonatkozó gazdasági prognózisukat, költségvetési számaikat, az ezekkel kapcsolatos összes tudnivalókat. Teszik ezt azért, mert az egyes kormányoknak össze kell hangolniuk a költségvetési politikájukat az EU-s szabályokkal. Ezt a prognózist az egyes kormányoknak április 15-éig kell benyújtaniuk. Ujhelyi értesülései szerint ezt az Orbán-kabinet eddig még nem tette meg – ami persze, tegyük hozzá, még nem jelent semmit, hiszen még három hétre vagyunk ettől a határidőtől. Viszont az ellenzéki képviselő azt állította, hogy a kormány jelezte, a magyar gazdaság állapota miatt "elképesztően erős, az elmúlt tizenvalahány évben nem látott méretű megszorításra készülnek".
Véget ért ez a szerelem is! Ahogy minden a Foldön egyszer véget ér! Most egy új élet vár rám, talán álom világ, de a régi itt kísért! Ma még tán hiányzól is. Hiányzól bizony, gyakran ma még! talán álom világ, de a régit nem feledem el én! Neked már nem hiszek! Pedig jó volt veled. Kár a szép, hulló életért! Elkísér majd a szél, kárpótól mindenért! Amit tőled nem kaptam meg Én. Már nem vagy ott, ahol Én vagyok. Hangod is messze vitte a szél. talán álom világ, de a régit nem feledem én! (2x) ó...
Mondhatnám azt is: úgy, hogy annak idején a szüleim nem moziba mentek. Komolyra fordítva: zenei érzékemet édesapám hatalmas famíliájától, a mûvészetek iránti fogékonyságomat édesanyámtól örököltem. Gyermekkoromban zongorázni és hegedülni tanultam. Mindezt egyeztetni próbálva azzal a ténnyel, hogy közben serdülõ korosztályban, majd ifiként a Vasasban birkóztam. Hatéves koromban már tudtam az akkori összes Németh Lehel, Kovács Erzsi, Sárosi Kati, Ákos Stefi számot, amelyeket verpeléti nyaralásaim során a szõlõsorok között énekeltem rokonaimnak -táskarádió gyanánt. A középiskolás éveket át-beatzenéltem zongorista énekesként. 14 évesen kerületi úttörõ kulturális seregszemlét nyertem színész paródiákkal. 18 évesen fedezett föl Világhy Erzsébet énekesnõ és férje Kisgyörgy János bonviván és mûsorszervezõ. Állandó zongorakísérõjük lettem és bekerültem a haknivilágba. Idõközben elkezdtem felsõfokú tanulmányaimat és ének tanulásomat is. Raskó Magda, Szendrõ Mária után kerültem valódi mesteremhez, Vályi Éva fõiskolai tanárhoz, akinél tizenöt évig tanultam.