Hétköznapi Vámpírok Sorozat - Könyv: A Női Kommunikáció Kultúrtörténete (Krász Lilla (Szerk.) - Sipos Balázs (Szerk.))

Sunday, 16-Jun-24 12:37:34 UTC

Továbbá érdemes megemlíteni még a sorozat felépítését is, mely szintén remekül passzol a könnyedebb hangvételhez. A Hétköznapi vámpírok alapvetően rövid, pörgős részekkel dolgozik, melyeknek a hossza ritkán lépi át a 22 percet, így ha komolyabban nekiülünk, lényegében mindkét évad letudható egyetlen nap alatt. Ez a tempó pedig kell is, hiszen az egyes problémák hatvan percig elhúzva azért már unalmasak lennének, arról nem is beszélve, hogy furán venné ki magát, ha a morbid és elszállt humor mellett néha a szereplők nekiülnének komolyan lelkizni. Évszázados tökéletesség Ami a színészeket illeti, rájuk egyáltalán nem lehet panasz. Számomra egyértelműen Mark Proksch Colin Robinsonja volt a sorozat csúcspontja, egyszerűen félelmetes, ahogy mind beszédével, mind gesztusaival megidézi azokat az energiavámpírokat, akik közül egyet jó eséllyel mindannyian ismerünk a való életben is. Ráadásul a karakter egy ötletes fricskája az irodai létnek, így azok az epizódok, melyek őt állítják a középpontba, egyértelműen a széria legerősebb pillanatai közé tartoznak.

Hétköznapi Vámpírok - A Sorozat 2. Évad - Filmhét 2.0 - Magyar Filmhét

Az új évadban közönségkedvenc a Hatodik érzék kisfiúja, aki felnőttként, és kerge zombiként tér itt vissza, és Mark Hamill, azaz Luke Skywalker, aki felismerhetetlenre maszkírozva igyekszik revansot venni egy megbocsáthatatlan sérelemért (elmaradt lakbér) a fukar Laszlón. A sorozatban két évad után is bőven van még kraft, folyamatosan bővül a mitológia, a hétköznapiság szűrőjén bármely fantasztikus lényt, zombit, kísértetet, nekromantát, vagy Fekete Pétert, a kecskét is vicces átereszteni. A Hétköznapi vámpírok formailag is egyre leleményesebb, a manapság divatos egykamerás szitkomokat, amiket rázkódó kézi kamerával forgatnak, úgy parodizálja, hogy egy dokumentumfilmes stáb követi a vámpírjainkat, akiket gyakran felzabálnak, leütnek, vagy a kút mélyére dobnak természetfeletti lények, ők mégis rendíthetetlen gyalogkakukként kelnek fel onnan és filmezik tovább a vámpírokat. Ezt a kitartást érezni és annak gyümölcsét lehet learatni a sorozatban is, amelyről senki se gondolta, hogy szükség lenne rá, aztán tessék, itt van, és nemcsak felülmúlta a filmet, de az év kihagyhatatlan vígjátékává érett.

Hétköznapi Vámpírok – A Sorozat

Egzisztenciális krízis a javából, ráadásul a kettősükben ott van az is, hogy milyen egy kapcsolatban megtűrtnek, megalázottnak lenni, mégis ragaszkodni hozzá a végsőkig (a parancsolgatáshoz szokott Nandornak esze ágában sincs vámpírrá változtatni Guillermót), és az ebből fakadó kesernyésség jól áll az amúgy hebehurgya, totálisan abszurd hangvételű sorozatnak. A képek forrása: MAFAB Történetelvűbb, ezért is jobb a második évad, az egyébként szitkomlogikát követő sorozat itt már végigfűzi a szálakat, köztük Clement másik legjobb ötletét, a vámpírtanács támadását, amelyben híres színészek játsszák újra híres vámpírszerepeiket, így Tilda Swinton ( Halhatatlan szeretők), Danny Trejo ( Alkonyattól pirkadatig), Evan Rachel Wood ( True Blood), és persze Wesley Snipes ( Penge), aki Skype-on jelentkezik be a konferenciára, amelyen elítélik vámpírgyilkosságért hőseinket. A Hétköznapi vámpírok már filmként is nagy hangsúlyt fektetett rá, hogy vámpírfilm-paródiaként is pazar legyen, de a sorozatban még több lehetőség van utalgatni, kiforgatni, és persze sztárokat cameóztatni.

Kritika | Jemaine Clement: What We Do In The Shadows / Hétköznapi Vámpírok

Szólj hozzá | kategória: ajánló, What We Do in the Shadows Ma. 22:10. HBO3. What We Do In The Shadows – 1×01 ( pilotkritika + magyar feliratos előzetes + eredeti, hosszú előzetes + szinkronhangok) – az HBO GO-ra a teljes évad felkerült ma. Á, íme az egyik nagy tavalyi kedvencem, amiről nem hittem, hogy magyar premiert fog kapni. Az, hogy a kedvencem lett az FX komédiája, persze nem meglepő, mert már az alapjául szolgáló Taika Waititi-film (a másik rendezője a Flight of The Conchords-os Jemaine Clement volt! ) is anno a legjobb 2015-ös mozifilm volt nálam – itthon mintha még a Mi folyik a sötétben al- vagy felcímet is rábiggyesztették volna. És persze ez sem csoda, hiszen az áldokumentarista műfaj mindig is a szívem csücske volt, a filmben és a sorozatban pedig azt láthatjuk, ahogy egy filmes stáb rögzíti vámpírok (és a velük kapcsolatba kerülő más természetfeletti lények) mindennapi életét, konfliktusait. A hivatalos leírás: A 2014-es év nagy sikere volt a Hétköznapi vámpírok című áldokumentarista horrorvígjáték.

Olyannyira, hogy a sorozat olykor még önmagát is kikarikírozza. Természetfeletti pipa, némi parázás pipa, humor szintén pipa. Ismertető (1. évad): Sam és Dean a paranormális nyomozó és szörnyvadász apjuk mellett, folytonos költözések közepette nőttek fel. Sam a "családi biznisz" elől az egyetemi tanulmányaiba menekül, ám váratlanul beállít bátyja, azzal a vészjósló hírrel, hogy apjuknak nyoma veszett. Sam nem szándékozik visszatérni és felkutatni apjukat, ám egy váratlan fordulat ráébreszti, hogy nincs más választása… >>IMDb adatlap<< Kritika: Geekz Blog – Supernatural 1. évad kritika 2. Hétköznapi vámpírok – A sorozat (What We Do In The Shadow / 2019-) Elfér egy kimondottan paródia is a néznivalóid között? Akkor a Hétköznapi vámpírokra, a maga elborult humorával érdemes lehet szemet vetned. A sorozat remekül figurázza ki a vámpír-mítoszt, és dokumentumfilm szerű formátumban, 20 perces részekre osztva tálalja a könnyed kikapcsolódást. Ismertető: Áldokumentumfilm arról, hogyan élnek a több száz éves vámpírok napjainkban.

Azzal a lendülettel ismét felhangozhat a vészharang: hogy lehet húsz részen keresztül érdekes egy olyan karakter, akinek a szövegelésétől tíz másodperc után bárki legszívesebben főbe lőné magát? Úgy, hogy az alkotók értik a dolgukat, és kihozzák a legtöbbet ebből a karakterből is. Velük él még egy másik telitalálat-karakter, Guillermo is, aki Nandor familiárisa, ami bár vámpírul elég jól hangzik, tulajdonképpen csak egy csicska, aki eltünteti a kiürült hullákat, felmossa a vért, és elintézi a vámpírok egyéb szennyesét is. Bár az első évad kezdeténél úgy tűnt, lesz egy fő történetszál – Afanas báró érkezése, hogy legorombítsa az Újvilágot nem leigázó vámpírokat –, a sorozat hamar inkább a series típusú sorozatok felépítését követi, azaz minden rész egy külön kis lezárt történetet jelent, persze ezzel együtt egy-egy történetszál végignyúlik az egész évadon. A második évadban talán a legfontosabb ilyen Guillermo vámpírvadász vonala, de itt is inkább a helyzetkomikumokra épít a sorozat. A második évad amúgy már láthatóan nagyobb bizalmat kaphatott pénzügyi fronton is, látványosabban oldhatták meg a földöntúli jelenségek bemutatását, bár ez azon nem változtat, hogy továbbra is az a legviccesebb, amikor a vámpírok csak beszélgetnek.

Miért nem megy a nőknek a női kommunikáció? Nem ők tehetnek róla. A világ, a társadalmi szerepek, a megváltozott értékrend mind-mind ellenetek dolgozik. Már anyáink világában elindult az a változás, ami mára szinte tökéletesen törölte a női létezés színeit, jeleit, finomságait. Azokat, amelyeket egy férfi is érez és ért. Nincsenek követendő minták és így egyre jobban nem marad más, mint az, hogy a nők egy megerőszakolt és gyenge férfi kommunikációt folytatnak, melyben vagy alul maradnak és fájdalomban telnek napjaik, vagy elsárkányosodnak, hogy mégiscsak el tudjanak érni valamit a férfinél. Erről szól a "Párkapcsolati harcok helyett – avagy a férfi nyelvezete" – írás. Neked vannak nehézségeid, konfliktusaid? Téged sem hallgat meg a párod? Nálatok is csak veszekedés van mindenből? Nem érted miért nem akarja elismerni azt, amit teszel? A női kommunikáció kultúrtörténete » Napvilág Kiadó. Nem értékel? Lekezel? Erőszakos? Nem lehet megkérni semmire? Nem érti a célzásokat? … és még vagy több száz hasonló mondat jöhetne itt. AZ ÖSSZES FENTI PROBLÉMÁNAK UGYAN AZ A GYÖKERE!

A NőI KommunikáCió KultúRtöRtéNete-Kello WebáRuháZ

SZAKTÁRS Napvilág Kiadó Sipos Balázs - Krász Lilla (szerk. ): A női kommunikáció kultúrtörténete. Tanulmányok (Budapest, 2019) TÁRSADALMI KOMMUNIKÁCIÓ ÉS NŐI AKTOROK: TARTALOM-ELŐÁLLÍTÁS - Szilágyi Ágnes Judit: Női művészek és gondolkodók a Revista Atlântida (1915–1920) című portugál-brazil folyóiratban nőiművészekésgondolkodókarevistaatlântida... • 189 közölték, nem fordították portugálra. A női kommunikáció kultúrtörténete-KELLO Webáruház. ) A luzo-brazil és a francia kultúra különleges viszonyáról az Atlântida portugál szerkesztője, João de Barros többször kifejtette véleményét. 1916-ban például a következőket írta az Atlântida lapjain: "a minket Franciaország ­hoz – civilizációnk szellemi szülőanyjához – fűző kötelékek mind szorosabbakká válnak... "12 1918-as kötetében Brazíliáról olvas ­hatjuk: "a nagy tengerentúli nép immáron a legapróbb európai, jobban mondva francia irodalmi jelenségekre is rezonál és reagál, hiszen, – ahogy arra Medeiros e Albuquerque jogosan hívja fel a figyelmet – Brazília Franciaországon keresztül kommunikál Eu­rópa szellemi életével.

A Női Kommunikáció Kultúrtörténete &Raquo; Napvilág Kiadó

ELTE BTK Nőtörténeti Kutatóközpont Rólunk Az Eötvös Loránd Tudományegyetem szenátusa 2015 decemberében úgy döntött, hogy megalapítja az ELTE BTK Történeti Intézetének Nőtörténeti Kutatóközpontját. A központot a Történeti Intézet és a Néprajzi Intézet 14 oktatója alkotja. ​ A Nőtörténeti Kutatóközpont célkitűzései röviden az "összekapcsolni–felépíteni–közvetíteni" címszavakkal írhatók le. Tudományos kutatások területén: közös, az aktuális társadalmi problémákra is reflektáló, azok történeti kontextusainak sokirányú feltárására fókuszáló kutatási projektek kidolgozása, hazai és nemzetközi pályázatok benyújtása, tartós hazai és nemzetközi kooperációk felépítése. Konferenciák szervezése, közös magyar, angol és német nyelvű tanulmánykötetetek megjelentetése. Oktatás és tehetséggondozás területén: az ELTE/BTK nőtörténeti tárgyú kurzusainak összekapcsolása és összehangolása, a hallgatók teammunkába történő bevonása. A hallgatók folyó kutatási projektekbe történő bevonásával előtérbe helyezni a hazai egyetemi oktatást meghatározó hagyományos frontális és tutorális módszerek mellett, illetve részben helyett a team technikák alkalmazását.

A konferencia 2018. május 21. -23. -ig kerül megrendezésre - az érdeklődők számára nyitott - helyszíne a meseszép környezetben lévő szomolányi kastély.