A bukta manapság már sajnos nem örvend akkora népszerűségnek, mint régen, valamint a töltelékét illetően is megoszlanak a vélemények, de szerintünk a hagyományos, házi szilvalekváros buktánál nincsen jobb! Így hát el is hoztuk ennek a fantasztikus sütinek a receptjét. Fotó: Puskás Nóri A tejet langyosra melegítjük (a tökéletes a 37 fok lenne), és egy decit kis tálba öntünk belőle. Hozzáadunk 1 evőkanál lisztet és egy teáskanál cukrot, belemorzsoljuk az élesztőt, alaposan összekeverjük, és 10 perc alatt hagyjuk felfutni. Egy keverőtálba mérjük a többi lisztet, a sót, a maradék cukrot, a 2 tojássárgáját, az egész tojást, a lágy vajat, majd a felfuttatott élesztőt és a maradék tejet. Alacsony fordulaton 10 percig dagasztjuk, míg szép fényes felülete lesz a tésztának. Letakarva, szobahőmérsékleten 50 perc alatt duplájára kelesztjük. Fotó: Puskás Nóri A megkelt tésztát belisztezett nyújtódeszkára borítjuk, téglalap alakúra nyújtjuk, úgy, hogy kb. Egyszerű lekváros bukta imre. 1 cm vastag legyen, és 14 részre osztjuk. Mindegyik téglalap alsó részére kanalazunk 3 teáskanálnyi lekvárt, majd a tészta jobb és bal oldalát behajtjuk, és az alját ráhajtjuk a töltelékre, picit megnyomjuk, és feltekerjük.
Házi kenyér és ráadás Lekváros bukta Ez egy viszonylag egyszerű receptje a kenyér sütésnek. Igaz aki nem túl járatos a konyhában, annak elsőre bonyolultnak tűnhet. Érdemes kicsit begyakorolni, mert elég gyorsan rutinossá válnak a mozdulatok és nagyon élvezetes a saját sütésű kenyerünket enni. Házi Kenyér és Bukta | kerekerdokonyhaja.hu. Ha napközben nincs elegendő időnk, akkor célszerű este előkészíteni, így reggel már csak ki kell sütnünk. Hozzávalók: teljes őrlésű búzaliszt 2 bögre finom fehér tönkölybúzaliszt 2 bögre só 1 és fél tk olaj fél dl élesztő fél víz 3 és fél dl nádcukor fél ek Szükséges eszközök: kis lábaska az élesztő futtatásához, tál, sütőforma Elkészítés: Az élesztő felfuttatása: 2 dl vizet, tűzre teszünk melegedni. Nyúljunk bele, s ha kéz meleg (tehát nem süt, de nem is langyos), akkor lezárjuk alatta a tűzhelyet és félre húzzuk, elkeverünk benne fél evőkanál nádcukrot és belemorzsoljuk az élesztőt. Lefedjük egy konyharuhával és állni hagyjuk. Addig előveszünk egy nagyobb tálat (amiben majd kényelmesen tudunk dolgozni) és beletesszük a lisztet, a sót, kézzel elkeverjük (ha szeretnénk magvas kenyeret, akkor a magokat most keverjük el benne).
Az élesztő 5-8 perc állás után, már jöhet is a lisztes keverékhez, ezt is kicsit összedolgozzuk. Érdemes egy kézzel nyúlni csak a tésztába, így ha bármire még szükségünk lenne, legalább az egyik kezünk szabad lesz. Hozzáadjuk az olajat és a meleg vizet. Elkezdjük összedolgozni a tésztát. Eleinte kicsit nehezebben áll össze. Egyszerű lekváros buktaszelet | TopReceptek.hu. Amint dagasztható az állaga, akkor kb. 8 percig dagasztjuk a kenyeret (az én technikám, hogy alulról, nyúlok alá a tésztának, ezzel juttatva levegőt a masszába). Ha másnap reggel sütjük készre, akkor most lefedjük folpackkal és a hűtőbe tesszük éjszakára. Ha még aznap sütjük meg, akkor lefedjük egy konyharuhával és 1 órára, lehetőleg meleg helyen kelesztjük. Innentől ugyanaz a folyamat, ha másnap sütjük, vagy ha aznap. Tehát másnap reggel vagy az 1 óra kelesztés után, ismét dagasztunk rajta kb 1 percet. Majd formába tesszük (ez lehet egy kiolajozott tapadás mentes forma, vagy egy tűzálló tál sütőpapírral bélelve). A kenyér tetejét megkenjünk vízzel (megszórhatjuk magvakkal, ha szeretnénk), 20-30 percre meleg helyre tesszük pihenni ismételten.
Megjegyzés Megspórolhatjuk a mosogatást, ha sütőpapírral kibéleljük a tepsit. Egyszerűbb dolgozni a tésztával, ha már az elején, még a nyújtás előtt legalább 3 részre osztjuk. - Ezek is érdekelhetnek
N. Fülöp Beáta vagyok. Író, anya, feleség és persze háziasszony. 5 regényem jelent meg eddig, (Dolce - A megbocsátás ára, Adela - Az álmok útján, Hegedűszonáta, A hídon túl és a Marilia bonbonjai) és egy van előkészületben, (Santorini szerelmesei) amelyek a szerelemről, szenvedélyről, emberi kapcsolatokról szólnak. A saját lelkemben egy olyan helyet alakítottam ki, ahol tökéletesen megférnek a csodák, az álmok, a meseszerű képzelgések, a misztikum, a természetfeletti, és persze kitüntetett helyen a szerelem és a szenvedély a legfelsőbb szinteken, amelyek nélkül az életünk – lássuk be - sivár és fásult lenne, mint a forró sivatag enyhet adó oázisok nélkül. Mindezek testvéri szeretetben állnak az élet bölcsességeivel, amelyek vándorlásunk során hívatlanul is csatlakoznak hozzánk. Egyszerű szilvalekváros bukta | Nosalty. Ez a bölcsesség pedig sokszínű, akár az eget megfestő szivárvány, és melynek oltalma alatt válunk mi alkotók is teljessé. Blogomon az irodalmi csemegék mellett (Bea-B-Irodalma) olvashatjátok a jobbnál jobb általam kipróbált és jól bevált finomságok receptjeit is (Almárium).
Láthatjátok, a gyengéim a bonbonok, a finom, különleges édességek! :) (erről bővebben olvashattok a Marilia bonbonjai c. Egyszerű lekváros bukta csuszaval. regényemben is), valamint gyönyörködhettek Édesanyám és Édesapám gyönyörű festményeiben (Napi szépség), és igyekszem megosztani Veletek mindennapi praktikákat, amelyek megkönnyítik mindennapjainkat! Örülök, hogy itt vagytok, és remélem, hogy Facebook oldalamon is találkozhatom Veletek! Blogkövetés Iratkozz fel a heti hírlevélre és többé nem maradsz le a friss tartalomról.
Csehov tele van ilyenekkel. Tulajdonképpen tudják a szereplők, hogy miről hallgatnak, de úgy tesznek, mintha nem értenék. Ez a súlyos drámailag – mondta végül Spiró György.
Garaczi László darabja, a Veszteg pályázatra született karanténdráma. Garaczi azt mondja, smakkolt neki ez a forma, és az, hogy online mutatják be, meghatározta a mű kereteit. Amikor bejött a karantén, Garaczi felfüggesztette a regényt, amelyen dolgozott, márpedig vele ilyen még sosem fordult elő. Úgy érezte, a járvány és az egész körötte lévő helyzet valami nagyon speciális dolog. Már március közepétől elkezdett jegyzetelni, figyelte az embereket, a beszámolókat, vírusnaplókat olvasott, majd néhány héttel később meglátta a kiírást. A Veszteg egy szerelmes darab, egyfajta Rómeó és Júlia-történet, de a szerelmesek nem találkoznak, a belső monológjukat halljuk. Mindkét szereplő teljes izoláltságban él, gondolnak egymásra, reménytelenül, túl vannak már a szerelmen és a lehetőségen, hogy történetük legyen. A posztdramatikus színház, amely Garaczit érdekli, egyik jellemzője, hogy a konfliktusok nem feltétlenül manifeszt módon jelennek meg, hanem gyakorlatilag prózai szövegek, monológok következnek egymás után, és ezek sorozatában van a feszültség.