A Fatal Error nyerte A Dal 2019 második válogatóműsorát szombaton. A zsűri döntésével még az Acoustic Planet, a The Middletonz, Vavra Bence és a The Sign, a tévénézők szavazataival a yesyes jutott tovább az elődöntőbe a Duna Televízióban és a Duna Worldön sugárzott élő showműsorban. A metálzenét játszó Fatal Error Kulcs című dala 45 pontot kapott a zsűritől. 43 pont jutott az Acoustic Planet dalának, a Nyári zápornak, harmadikként jutott tovább a The Middletonz (benne A Dalban hatodszor induló Kállay-Saunders Andrással) és a Roses 41 ponttal, negyedikként Vavra Bence a Szótlansággal 39 ponttal, ötödikként pedig a miskolci The Sign az Ő című számmal, 38 ponttal. Az első válogatón a négy zsűritag zenész, előadó - Vincze Lilla, Both Miklós, Mező Misi és Nagy Feró - mellett az ötödik zsűritag a közönség volt. Eurovízió 2019 dalok kotta. A nézők a produkciók elhangzása alatt 1-től 10-ig pontozhattak SMS-ben, ezeket összesítették, átlagolták és hozzáadták a négy zsűritag pontjaihoz, így jutott tovább öt dal. A hatodik továbbjutó a nézők szavazataival a yesyes és az Incomplete című dal lett, így ez a formáció is bekerült az elődöntőbe.
Eurovízió: Visszautasítja a magyar közmédia a sajtóban megjelent állításokat A közmédia felháborítónak és elfogadhatatlannak tartja, ezért határozottan visszautasítja az Eurovízió kapcsán a hazai és nemzetközi sajtóban megjelent állításokat - közölte csütörtökön az MTVA. A közleményben azt írták, a közelmúltban számos hazai és külföldi médiumok cikkeiben jelent meg, hogy Magyarország azért nem képviselteti magát az Eurovízión, mert a műsor terepet ad a homoszexuális előadóknak. Válaszában a közmédia kijelentette: "Ezek a szexuális beállítottságra utaló sajtóvélemények sértik az emberi méltóságot, a sajtóetikai normákat, valamint a jogállamiságot. Itt az idei Eurovízió első nagy meglepetése | 24.hu. " "Az a szakmai döntés született, hogy jövőre az Eurovíziós indulás helyett közvetlenül a magyar könnyűzene tehetségeit, az általuk létrehozott értékteremtő produkciókat segítjük. Szeretnénk leszögezni, hogy semmilyen produkció, esemény, vagy rendezvény kapcsán sem tartjuk számon senkinek a szexuális beállítottságát" - hangsúlyozták. A közleményt egy kérdéssel zárták: "Felmerül azonban a kérdés, hogy az erről cikkező médiumok miért teszik ezt? "
2017 után, amikor Origo című dalával a nyolcadik helyen végzett Kijevben, Az én apám című dallal 2019-ben ismét Pápai Joci képviselte Magyarországot az Eurovíziós Dalfesztiválon. A 61. Eurovision 2019 dalok tv. alkalommal megrendezett zenei fesztiválnak Tel Aviv ad otthont, ahol a keddi elődöntő 17 országából tíz került be, a csütörtöki 18 országból ugyanennyi juthat tovább a szombati döntőbe - az Egyesült Királyság, Franciaország, Olaszország, Németország, Spanyolország, mint alapítók, és rendező országként Izrael automatikusan ott van a végső megmérettetésen. A 2019-es Eurovíziós Dalfesztivált egy nem valami ütős számmal Ciprus versenyzője, Tamta nyitotta meg, aki nemcsak énekesnő, hanem divatikon is. A produkció legemlékezetesebb része az volt, amikor a fellépőruháját letépve szexi latexben énekelt tovább, a 38 éves énekesnő mégis bekerült a döntőbe. Montenegrót a hat énekesből álló Lake Malawi képviselte, de nem kaptak elég szavazatot, hogy az elődöntőből továbbjussanak. A 2006-os év győztes országa, Finnország 2019-ben a Darude feat.
USNK: Posztolj (A Dal 2019 harmadik válogató) - YouTube
A szexualitás volt a téma az Index Konyhanyelv című műsorának legutóbbi részében, Csákányi Eszter színésznő pedig a beszélgetés során elmondta, hogy nyolcéves korában egy idegen férfi az uszodában benyúlt a nemi szervébe. A színésznő ezt követően arról beszélt, hogy noha nagyon furcsa volt, ami történt vele, akkor nem is tudta, pontosan micsoda, vegyes érzéseket keltett benne. Csákányi jelezte, mindez nagyban kihatott a későbbi életére. Wahorn andrás lakatos mark wahlberg. Mérő Vera ezt követően hangsúlyozta, hogy kisgyerekeknél pláne jellemző, hogy a szexuális erőszakban az egyik legnehezebben feldolgozható elem a fizikailag kellemes érzés. Az utóbbi időben történnek olyan dolgok, hogy valaki harminc évvel ezelőtt elkövetett valamit, ami annak idején elfogadott volt, sőt, még biztatást is kapott rá, és most úgy ítéljük meg, hogy az egy erőszak volt. Szerintem ez egy bonyolult kérdés – reagálta a hallottakra Wahorn András, mire Mérő Vera visszakérdezett, hogy "egy nyolcéves kislány bugyija hogy lesz bonyolult kérdés? ". "Úgy lesz bonyolult kérdés, hogy a nyolcéves kislánynak ez egy kellemes élmény volt", válaszolta Wahorn.
Mérő Vera erre is reagált: "az, hogy egy gyerek bugyijába benyúlni, ne haragudj, de egyáltalán nem bonyolult dolog, a büntető törvénykönyv szerint sem". Wahorn később már úgy fogalmazott, hogy "kicsit erős" a bugyiba turkálás, de akkor az "egy olyan kor volt". Ő ezt nem erőszaknak, inkább helytelennek tekinti. A beszélgetés még percekig ebben a mederben folyt tovább zavartalanul, mindezt az alábbi videó kb. 17. Wahorn andrás lakatos márk mark scan. percétől lehet megnézni. Az adás utáni felháborodásra reagálva az Index egy cikket jelentetett meg arról, hogy a büntető törvénykönyv pontosan szabályozza a szexuális visszaélést, amit nem lehet relativizálni. ( Telex /Hetek)
Mérő Verának szintén vannak korai rossz élményei a szexualitással kapcsolatban: például obszcén dolgokat kiabáltak utána az utcán kislány korában, a metrón pedig közszeméremsértőn viselkedett egy férfi a szeme láttára, ami szintén traumatizálta. Mindezek tudatában is megdöbbentő, hogy a negyven perces beszélgetésben egyetlen szó sem esik azokról, akiknek a szexualitásról nem rögtön a gyermekkori abúzus, az identitásküzdelem, a "mocskos pornóújságok", homoszexuális egerek, cikis randik és a kéretlen intim fotókkal zaklatás jut eszébe, hanem mondjuk a szerelem, a beteljesedés, a gyönyör, a bizalom, a kapcsolódás, a családalapítás. Wahorn andrás lakatos márk mark ruffalo. A műsor azért nem tud építően hatni, mert a szexualitás csak mint alapvető szükségletkielégítés kapott helyet benne. Még az aszexualitás is előbb került szóba a beszélgetésben, mint a partner személye, a kötődés minősége vagy az intimitás. Az adás tabudöntő akart lenni, de a traumákat nem beszélte ki alaposan, a bedobott témáknak csak a felszínét kapargatta, a bátornak szánt gondolatok csak megbotránkoztató fals érvek maradtak, a nyelvezet obszcén, edukatívnak pedig csak akkor lehetne mondani, ha arra a kérdésre keresnénk a választ, hogy "Mit ne tegyél, ha valaki gyermekkori bántalmazásról vall az asztalnál? "